Felanmälan

Felanmälan

Vill ni göra en felanmälan gällande något i er lägenhet eller övrigt som gäller föreningens fastighet vänder ni er till föreningens tekniska förvaltare, SBC. Tänk på att om det är ni själv som har orsakat felet i er lägenhet kan ni komma att faktureras för utryckningen. Kontaktuppgifter till SBC finner ni här till höger.

En akut felanmälan ska endast göras om det verkligen behövs, det vill säga om det inte kan vänta till nästkommande vardag. Om fastighetsjouren nyttjas vid icke akut skada eller fel kommer ni som medlem att debiteras kostnaden.

Kontakt SBC

Telefon: 0771-722 722.
Måndag – fredag (helgfria vardagar) 07.00-21.00.
Felanmälningsformuläret: https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/

VIKTIGT: Vid akut skada eller liknande efter felanmälan stängt ska anmälan göras till fastighetsjouren på 040-689 24 00.

Tvättmaskin eller torktumlare

Garantitiden utgick 2022.

Vid översvämning från tvättmaskinen, kontrollera att luddfiltret i avrinningsröret bakom tvättmaskinen inte är fullt. Detta behöver rengöras regelbundet.

Vitvaror i kök

Garantitiden utgick 2023.

Elavbrott och huvudsäkring

Vid kortslutning utlöses lägenhetens säkringar, dessa återställs i lägenheten. Vid överbelastning löser däremot lägenhetens huvudsäkringar ut och dessa sitter i källaren. Felanmäl till SBC, bytet innebär en kostnad för dig som medlem.

Hiss

Vid fel på hissen, felanmäl denna till SBC. Vid akuta ärenden kan larmknappen i hissen tryckas in i 10 sekunder för att få direktkontakt med Schindler.

Bredband telefoni och TV

Kontakta leverantören av dessa tjänster.

Tele2 kontaktas på telefon 90333 vardagar 8-16:30. Se även www.tele2.se för andra möjligheter till hjälp.